Ad Code

Responsive Advertisement

Lisede Grafik Tasarım Ve Fotoğrafçılık Okumak

Merhabalarrrr uzuuun zaman sonra tekrar beraberiz. Bugün size tecrübelerinden bahsetmek istiyorum. Umarım işinize yarar :) 🌸
Lisede grafik tasarım okumak aslında hiç aklımda olmayan merak etmediğim bir bölümdü. Biraz ailemin zoruyla da olsa Üsküdar IMKB Kız Meslek Lisesine kayıt oldum ve okula adapte olma sürecim çok zor, sancılıydı. İlk sene çok zor geçse de zamanla alışmaya başladım. 2. Sene bölüm seçimi yapmam gerektiğininde Grafik Tasarım Ve Fotoğrafçılık bölümü dikkatimi çekti ve seçimini bu yönde yaptım. Çizim yapma konusunda asla bir yeteneğimin olmaması, asla görsel sanatlardan anlamamam beni çok endişelendirmişti tabi. Öncelikle bu bölüm çok masraf gerektiren bir bölüm bundan bahsetmek isterim. Her gün okula bir sürü boya, kalem, defter, farklı kağıtlar vs götürmeniz gerekiyor. Bu yüzden gerçekten masraflı bir bölüm. İlk derslerde biraz grafik tasarımdan bahsettikten sonra hocamız önümüze bir ayakkabı kutusu koydu ve çizmemizi istedi. Ayakkabı kutusuna bakarak çizsek de çoğumuz zihnimizden çizmiş olduk. Ve hoca hepimizi etrafına toplayıp nasıl gördüğünü ve gördüğü şeyin birebir aynısını çizmemizi gerektiğini anlatınca hepimiz bir aydınlanma yaşadık gerçekten. Dersler ilerledikçe kendinizi geliştirmeye başlıyorsunuz. Yeteneklerinizi keşfediyorsunuz. Grafik tasarım ve fotoğrafçılık bölümü gerçekten çok sabır ve emek isteyen bir bölüm. En ufak bir hata veya kirli görüntü günlerce çalıştığınız tasarımı yırtıp çöpe atmanızı sağlıyor. Aglaya aglaya çok ödev yaptım öyle :) Ama sonuca yaklaştığımızda hepimiz çok gurur duyuyorduk kendimizle. Çizimlerimizi sürekli etrafa gösteriyorduk, her gün üstüne bir kayıp daha güzel işler çıkarıyorduk. Zor olsa da emekle sonunda başarıya ulaşıyorsunuz. Tasarımın temelini kavradıktan sonra bilgisayar destekli tasarım yapmaya başladık ve benim için asıl keyif orada başladı. Çünkü çok fazla elde çizim yapmayı seven biri değildim. Ve bana bilgisayardan çalışmak daha sonsuz daha geniş olanaklar sağlıyordu. El becerimin dışına bilgisayar sayesinde çıkabiliyordum. Bir çok dergi, afiş, broşür, takvim vsvs sayamayacağım kadar çok tasarımlar yaptık. En çok hoşuma giden şey şu olmuştu: artık hiç bir reklam afişi veya videosu benim için eskisi gibi değildi. Hepsinde nasıl tasarladığı, ne anlatmak istediği hakkında düşünceler geliyordu aklıma istemsiz olarak. Bu beni çok mutlu eden bir his. Bana grafik tasarım bölümü çok fazla şey kattı. Fotoğrafçılık alanında bir çok yeni bilgi ögrenmemi nasıl fotoğraf çekildiğini bin bir türlü ayarını öğretti. Bunun yanında tüm sanat dallarıyla ilgili bilgi sahibi olmamamı, araştırmamı, bir çok müze gezmem sağladı bu bölüm. Okulda saatlerce müzik dinleyip tasarımlar yaptık. Hocalarım konusunda da çok şansıylıydım gerçekten hepsi çok yetenekli ve tecrübeli hocalardı. Son sene staj yaptım fakat staj yerimden pek memnun olamadım çok daha iyi yerler bulabilirdim. Sizde eğer bu bölümü okuyorsanız veya okumak istiyorsanız çok çok erkenden en güzel yerleri kapmanızı tavsiye ederim. Çünkü staj size çok şey katacak. Üniversite seçiminde ise ben grafik tasarım ilk sıraya yazdım ve tuttu. Fakat ben fikrimi değiştirip başka bölüme geçmek istedim basın yayın teknolojileri bölümüne yatay geçiş yaptım. Grafik tasarım bölümünün açıldığı bir sürü bölümler mevcut internetten araştırıp hepsine ulaşabilirsiniz. Ne kadar çok araştırma yaparsanız kendinizi o kadar rahat ve emin hissedersiniz. Umarım bu yazı size yardımcı olur, tecrübe eden birinden fikir okumak bence büyük bir avantaj. Yazımı okuduğun için çok teşekkür ederim ❤️ Kendine çok iyi bak başka yazılarda görüşmek üzere....
İletişim: kocbuseiremy@gmail.com 

Yorum Gönder

3 Yorumlar

Close Menu